niedziela, 12 marca 2017

Projekty

Jestem studentem, a studenci studiują. Studiowanie to nie nauka w szkole. Trzeba pracować samodzielnie, szukać rozwiązań swoich problemów w sieci. Najciekawsze przedmioty kończą  się zrobieniem projektu. Można się wykazać nabytymi umiejętnościami oraz nauczyć się w praktyce nowych technologii czy rozwiązań.

Do zrobienia mam następujące projekty:
-Usługa dla systemu Windows + aplikacja desktopowa do zarządzania nią.
-ASDO, czyli projekt na przedmiot Programowanie Zespołowe.
...i już niebawem praca inżynierska.

Każdy z tych projektów dotyka całkiem innej dziedziny, którą zgłębiam.
Punkt pierwszy to praca czysto z systemem Windows: dzienniki zdarzeń, sama usługa i instalatory.
Kolejny to aplikacja webowa, w której realizuję część front-endową nierzadko interweniując w sferze back-endu. Dzięki niej zanurzyłem się w zagadnieniach takich jak: AngularJS, MVC, ASP.NET. W przyszłym tygodniu opiszę jak wygląda praca nad takim projektem. Dodam, że na ten przedmiot jest największy hype na wydziale. Wszystko się kończy prezentacją przed szeroką publiką i transmisją do uczelnianej telewizji.
Moja praca inżynierska będzie dotyczyła tego co od zawsze mnie pociągało, czyli IoT. Po głowie chodzi mi aplikacja mobilna, dzięki której będzie można skanować kody kreskowe i robić inwentaryzację w magazynie, robić listę sprzętu, który zabieramy na wyjazd, a po powrocie zeskanować sprzęt wkładany z powrotem.

Wydaje mi się, że po tym semestrze moje umiejętności wzrosną w każdym wymiarze i w każdej dziedzinie. Więcej w przyszłą środę!

Apan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz